ב-2025 כבר ברור לחלוטין שבינה מלאכותית היא חלק בלתי נפרד מהחיים, בכל התחומים. בנוסף כולנו מבינים שחובה להיערך למציאות שבה AI משנה את החוקים. באופן טבעי קידום אורגני בגוגל מושפע גם הוא מהשימוש ההולך וגובר בכלים כמו ChatGPT, ג'מיניי, Claude ועוד רבים אחרים – וכאן בעמוד תמצאו סקירה עדכנית ומפורטת של השינויים וגם של דרכי הפעולה הנכונות כיום.
האם אנשים עדיין זקוקים לגוגל?
כן.
אמנם ניתן לשאול כל שאלה גם את ChatGPT ודומיו, ובחלק גדול מהמקרים לקבל תשובה טובה, אבל גם כך מתבצעים מדי יום אינספור חיפושים בגוגל. גוגל הוא הכתובת הנכונה כשרוצים לקנות מוצר או להזמין שירות, ומחפשים את החברה הטובה ביותר, והוא גם המקום הנכון למצוא בו תשובות מפורטות, עדכניות ואמינות לחלוטין.
לכן, קידום אורגני בגוגל הוא עדיין תהליך שמניב תועלת גבוהה מאוד. השינויים במנוע החיפוש ובפרט השימוש שלו ב-AI כדי להציג תשובות תמציתיות (באמצעות מערכת שנקראת Google SGE) מייצרים אתגר מורכב יותר למקדמי אתרים. מצד שני הכלים החדשניים מרחיבים את האפשרויות ויכולים לייעל מאוד את התהליך.
מהו החוק החשוב ביותר לקידום אתר בעידן ה-AI?
החוק הבסיסי והמשמעותי ביותר שחשוב לזכור כשמקדמים אתר בגוגל הוא שאין תחליף לתוכן איכותי. תוכן שנכתב על-מנת לספק ערך אמיתי לגולשים ולגולשות יגרום לגוגל לקחת אותו בחשבון לצורך יצירת התשובה התמציתית, דבר שמקנה כמובן נקודות זכות יקרות לאתר המקודם. תוכן כזה גם זוכה לציונים גבוהים מהאלגוריתם של גוגל באופן כללי, מפני שמנוע החיפוש ששינה את העולם מצויד כיום ביכולות הבנה עמוקות. כלומר, גוגל יודעת לא רק לזהות מילות מפתח או ביטויים רלוונטיים, אלא גם הקשרים, ולכן יכולה להעריך את רף האיכות של כל תוכן שמוצג לה.
ערך אמיתי ושפה טבעית
כשכלי AI הולכים ומשתלטים על עוד עוד תחומים, תוכן איכותי הוא כזה שעומד ב-3 קריטריונים: קודם כל ערך אמיתי לגולשים. כלומר, אחרי הקריאה האדם יודע משהו שלא ידע קודם, בנושא שמעניין אותו, ובזכות התוכן הוא יכול לקבל החלטות מדויקות יותר.
הקריטריון השני הוא שפה טבעית. היום אין צורך בשילוב מאולץ של מילות מפתח, ולמעשה לא רק שאין צורך אלא שגם רצוי לא לעשות זאת. גוגל מבינה הקשרים ולכן מזהה מהות גם כשהטקסט נכתב בשפה טבעית. עבור הגולשים זהו יתרון מובן מאליו, מפני שקל הרבה יותר לקרוא תכנים שהזרימה שלהם טבעית.
הקריטריון השלישי הוא עדכניות. בעולם שמשתנה בקצב מסחרר, רק תוכן שמתאר את המציאות העכשווית הוא תוכן מועיל באמת. כשהגולשים מבינים שהם זוכים לתועלת משמעותית הם נשארים באתר, ומעלים את הציון שלו בגוגל.
שימוש בכלי AI לייעול הקידום
בינה מלאכותית עשויה כאמור לייעל תהליכי SEO ולהקל על מקדמי אתרים. יחד עם זאת קידום אתר בגוגל בעזרת AI חייב להתבצע בזהירות ועם מקסימום תשומת לב לאופן המימוש. בפרט חשוב להקפיד על כך כשמעלים תכנים חדשים לאתר: לגוגל אין התנגדות עקרונית לתוכן שנכתב בעזרת בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI), כל עוד התוצאה איכותית. ברוב המקרים העתקה של טקסט שכתב ChatGPT או Claude בלי שינויים והתאמות תיצור תוכן שמרגיש אוטומטי ואפילו משוכפל, וגוגל עלולה להעניש את האתר. שיתוף פעולה בין אדם למכונה מאפשר גם לייעל את תהליך יצירת התוכן וגם להבטיח תוצאות איכותיות באמת.